5 JEDNOSTAVNIH SAVETA KAKO POLOŽITI ISPIT OD 400 STRANA ZA MANJE OD 7 DANA

Dobrodošli na blog timozesve!


Imate manje od 7 dana da spremite ispit, u žurbi ste i frustrirani ste jer ne znate hoćete li stići da naučite, pročitajte ovaj post 5 JEDNOSTAVNIH SAVETA KAKO POLOŽITI ISPIT OD 400 STRANA ZA MANJE OD 7 DANA!

Da li je moguće položiti ispit od 400 strana za manje od 7 dana i kako?

Odgovor je DA, moguće je! Danas ću vam otkriti tehnike koje sam ja vremenom usvojila.

Ja sam student četvrte godine državnog fakulteta i mogu reći da je ispit moguće spremiti za manje od 7 dana, bez učenja napamet, sa razumevanjem i da je to znanje koje će vam ostati u pamćenju i da će vam koristiti kada vam bude trebalo u životu. Tokom ispitnog roka ispiti su veoma blizu, neki čak i istog dana, zbog toga se morate naučiti brzom učenju i obnavljanju ukoliko već niste stigli naučiti sve tokom predavanja. Ne mogu reći da sam osoba koja sve predmete uči redovno, zbog toga što su predmeti na fakuktetima veoma slični i moguće je lako sve pomešati i zaboraviti.

Na prvoj godini studija sam imala jako težak period prilagodjavanja. Prelazak iz srednje škole, gde se iz jedne knjige uči tokom cele godine i polaže nekolilo lekcija na kontrolnom, do fakulteta na kome se za jedan ispit uči knjiga od oko 400 strana. Bilo mi je jako teško da postignem sve i nisam znala pravilno da učim.

Najveća greška koju sam pravila je da sam učila ispitno pitanje po ispitno pitanje. I ne bih nastavila dalje dok ne naučim to jedno pitanje. Tako da sam na to gubila dosta vremena i nakon 10 predjenih pitanja bi mi se sve u glavi pomešalo i morala bih da krenem ispočetka.


Ovo su tehnike koje sam ja vremenom savladala i koje meni pomažu u učenju i polaganju ispita:

1. IZBEGAVAJTE DA UČITE IZ SKRIPTE
Ne volim da učim iz skripti, jer u njima ima dosta grešaka, za koje profesori veoma dobro znaju, i one su čest razlog zbog čega studenti padaju. Možete učiti iz beleški koje ste vi sami napravili u vreme predavanja, ili da znate da je skripta potpuno uspravna i da je opširno objašnjeno svako pitanje. Jer profesori ne vole površno znanje.

Po meni jedina stvar koja vam je potrebna za učenje je KNJIGA!

2. KAKO UČITI?

1. korak je IŠČITAVANJE

Ukoliko do ispita imate samo sedam dana ili manje odvojite dan, dva, možda čak i tri da jednom pročitate celu knjigu- celo gradivo koje trebate da naučite. Uzmite listu ispitnih pitanja i redom u knjizi tražite i iščitajte sva ispitna pitanja.

Isto kao što se roman čita od početka do kraja i na kraju se sećate svega bitnog- svih bitnih dogadjaja, a zaboravljate nebitne stvari poput boje njene haljine ili boje fasade kuće, isto tako ovakvim čitanjem fakultetskih knjiga vi shvatate njihovu suštinu, suštinu samog predmeta i uočavate povezanost islitnih pitanja.

2. korak je PODVLAČENJE

Običnom olovkom ili markerima u boji podvlačite samo one rečenice koje su veoma bitne, u celom ispitnom pitanju bi to bilo 10-ak rečenica. Na ovaj način i vizuelno pamtite ono što čitate. Pored svakog pitanja možete u knjizi dodavati ključne reči, neke male beleške.

3. korak je PREPRIČAVANJE
Uzmite ispitna pitanja u ruke i bez gledanja u knjigu pokušajte da prepričate ono što ste u knjizi pročitali i čega se sećate za svako pitanje. To može biti jedna rečenica, nijedna ali možda čak 10. Pitanja koja ste ovim putem potpuno savladali zaokružite na spisku ispitnih pitanja i pročitajte i obnovite još jednom ukoliko smatrate da je potrebno.

4. korak je PONOVNO IŠČITAVANJE
Sem definicija i formula za koje su vam profesori naglasili da morate da naučite napamet, ostatak nemojte učiti napamet. Nego iščitavajte knjigu ponovo. Sada se fokusirrajte na po jedno pitanje i nakon čitanja prepričajte ono što ste pročitali. Uz napamet naučene definicije/formule, svojim rečima objasnite pitanje koji učite, tome dodajte primere iz knjige ili sa predavanja (koje profesori najviše cene, jer to znači da ste pratili predavanja), možete dodati i primere iz svog života da profesori vide da vi zapravo i razumete ono o čemu pričate.

3. OBNAVLJANJE

Ukoliko ne obnavljate ono što ste naučili kao da niste ništa naučili. Ja volim da kada legnem u krevet obnovim sve što sam toga dana naučila napravim listu pitanja na telefonu (kao na slici), štikliram broj pitanja koja znam i u koja sam potpuno sigurna, a pored pitanja koja nisam znala napišem ono čega nisam mogla da se setim kako bih to obnovila sutradan.


MAPA UMA- PODSETNICI
Kao podsetnik prilikom obnavljanja možete koristiti razne ceduljice ili mape uma za pitanja koja ne možete zapamtiti iščitavanjem. Slikovito prikažite vama teška pitanja i obojite u raznim bojama. Tako će vaše oči poslati te informacije vašem mozgu koji će ih skladištiti dok vam ne zatrebaju.

Kada obnavljate ne gledajte u knjigu, možete koristiti podsetnike i mape uma, ali knjigu koristite što manje, samo za pitanja koja niste znali. Njih iščitavajte opet sve dok ne budete mogli da ih prepričate bez gledanja u knjigu. Noć pred ispit sve obnovite bez gledanja u knjigu, ali nemojte učiti ništa dodatno jer će vas samo zbuniti.

4. BEZ NERVIRANJA
Čak iako ne stignete da naučite ili obnovite sve ne nervirajte se, pod uticajem treme možete zaboraviti i ono što znate. Zato opušteno, ispiti nisu strašni, nemate se čega bojati. Budite hrabri, samouvereni i glavu gore šta god da se desi, ukoliko ne položite tu je sledeći rok, za koji vam neće biti potrebna dodatna priprema, samo ćete obnoviti to što ste znali i pročitati još nekoliko puta ono što niste i to je to.

5. SAMOPOUZDANJE I PREZENTACIJA
Šta je znanje bez prezentacije?! Način na koji odgovarate će u mnogome odrediti vašu ocenu. Profesori često znaju da kažu

"Ne postoji razlika izmedju 6 i 10, razlika je u prezentciji!"

-Obucite se pristojno, onako kako vam dolikuje.

-Držite se samouvereno, gledajte profesora u oči, budite opušteni i samopouzdani čak iako se ne sećate ničega vezanog za pitanje koje ste izvukli. Pričajte ono što znate, povežite nekoliko ispitnih pitanja, ali u kraćim crtama, pričajte svojim rečima o temi i ne prestajte da pričate sve dok profesor ne upiše ocenu u vaš indeks.

-Ukoliiko ispit polažete pismeno ne morate brinuti o prezentaciji, pišite prvo ono što znate, pišite čitko i napišite sve ono čega se sećate.

To bi bilo to za ovaj post. Nadam se da vam je bio koristan, ukoliko znate nekoga kome bi ovaj post bio od pomoći podelite ga sa tom osobom. Srećno učenje i srećno na ispitima!

Pročitajte i: 


Hvala vam što ste izdvojili svoje vreme da pročitate još jedan post na mom blogu. Prijavite se na blog kako ne biste propustili nijedan post!

Zapratite me na instagramu na timozesve, pišite mi u DM-u ukoliko vam je potreban neki savet ili jednostavno prijatelj koji će vas saslušati i posavetovati.
Takodje mi pišite u komentarima šta biste želeli da vidite na mom blogu!

PS Ne zaboravi da TI MOŽEŠ SVE!

Коментари