INSTAGRAM PREVARE I KAKO SE ZAŠTITI

Dobrodošli na blog timozesve!

Instagram prevare postale su sve češće. Svakoga dana se veliki broj profila hakuje ili pokuša biti hakovano. Danas pričamo o tome šta se meni desilo i kako da reagujete u istoj ili sličnoj situaciji.

MOJA PRIČA
Pre dva dana na mom instagram profilu desila se veoma čudna situacija. Bila sam na instagramu oko 13h, objavila novi citat, objavila story i nakon toga izašla i  neko vreme nisam koristila telefon. Kada sam kasnije ušla na instagram moj DM je bio prepun, stiglo je milion poruka koje glase "Šta si mi poslala, ne mogu da otvorim link.... Je l' možeš da mi pošalješ skrinšot..."

Bila sam zbunjena, jer ni sama nisam znala o čemu je reč i brzo ušla u poruke da vidim šta se dešava, jer znam da nikome nisam poslala nikakvu poruku.

ŠTA SE DESILO?
Sa mog profila je velikom broju ljudi koje ja pratim poslata poruka na engleskom sa linkom u nastavku. Naravno nisam ulazila u link, niti ikada ulazim u sumnjive linkove ali sam pitala ljude o čemu je reč. Ovo je poruka koja je poslata u moje ime.

KAKO POSTUPITI?
Odmah sam postavila story da ljudi koji su dobili ovakvu poruku od mene nikako ne ulaze u link niti upisuju podatke, i pokušala sam se izviniti što većem broju ljudi i napisati im da nisam ja poslala tu poruku.
Zatim sam promenila šifru profila, a kasnije i stavila profil na privatni nalog kako ne bi svako imao pristup.
Možete takodje otići u podešavanja i podesiti dvostruku potvrdu identiteta u polju za bezbednost.

ŠTA JE U PITANJU?
Instagramom kruže prevare preko kojih vam mogu hakovati profil ili pristupiti drugim podacima ukoliko upišete broj telefona. Onima koji su pritisnuli na link traženo je da upišu svoj e-mail, šifru profila kao i broj telefona. Ukoliko to ne upište ne mogu vam ništa.

POSLEDICE?
Profil nije hakovan, ali me je dosta ljudi blokiralo i izgubilo poverenje, jer su mislili da ja pokušavam da hakujem njihov profil. 

Medjutim bilo je i previše ljudi koji su razumeli situaciju, podržali me, i savetovali. Hvala svima na pomoći i lepim rečima!

MOŽE SE DESITI SVAKOME?
Ove situacije su postale toliko česte da se mogu desiti svakome. Dosta ljudi sa kojima sam tada pričala mi je reklo da je bilo u istoj situaciji ili zna osobu kojoj se ovo desilo. Takodje i meni su stizale ovakve poruke od ljudi koje poznajem.
Pričala sam sa drugaricom i sedela preko puta nje, nijedna nije u to vreme koristila telefon, kada mi je sa njenog profila stigla ovakva poruka.

Ovo se ne dešava samo kod nas, već svuda u svetu. Mnoge poznate ličnosti su se izjašnjavala povodom ove situacije.

ZAKLJUČAK
Ovakve situacije ne možemo kontrolisati niti predvideti, ali na neki način se možemo zaštititi. Nikako ne ulazite u sumnjive linkove, prvo pitajte osobu koja vam je poslala o čemu je reč i NIKAKO ne ostavljajte svoje lične podatke! Ukoliko su ovakve poruke poslate sa vašeg profila nikako nemojte ni vi ulaziti u link, već objavite na story, ili pošaljite poruke ponaosob svim ljudima kojima je poslato, i obavezno promenite šifru.

Ovakvih stvari će u budućnosti biti verovatno još više, jer ako je jedna osoba našla način za to, naći će i ostali, tako da budite obazrivi i pažljivi!

Ukoliko imate dodatnih pitanja možete pisati u komentarima ili mi se javiti na instagramu na @timozesve, tu sam da pomognem.

Hvala vam što ste izdvojili svoje vreme da pročitate još jedan post na mom blogu. Nadam se da vam se svideo i da vam je bio zanimljiv i koiristan. Prijavite se na blog kako ne biste propustili nijedan post. U komentarima mi pišite šta biste još želeli da vidite na blogu timozesve.

Zapratite me na instagramu na @timozesve, pišite mi u DM-u ukoliko vam je potreban neki savet ili jednostavno prijatelj koji će vas saslušati i posavetovati.

PS Ne zaboravi da TI MOŽEŠ SVE!

Коментари