Dobrodošli na blog timozesve!
Verovatno ste svi čuli
za automobile marke Lamborgini, ali da li znate priču o nastanku ove prestižne
marke i ko je i kada osnovao kompaniju? Ovo je priča o čoveku koji je iz inata
stvorio najbolje automobile na svetu!
FERUĆIO LAMBORGINI
Ferućio Lamborgini (Ferruccio
Elio Arturo Lamborghini) je osnivač kompanije Automobili Lamborghini,
poznatoj po proizvodnji automobila i traktora.
Rodjen je u malom selu
Renazzo, u provinciji Ferrara, pokrajina Emilia-Romagna u Italiji. Roditelji
su mu bili poljoprivrednici. Ljubav prema mašinama se rodila još u ranom
detinjstvu kada gotovo nije izlazio iz očeve garaže. Za vreme II svetskog
rata služio je kao mehaničar u vazduhoplovnim snagama, kada je i postao
poznat po svojim sposobnostima mehaničke improvizacije i popravljanja motora. 1944.
godine zarobile su ga britanske snage, primetivši njegov talenat do
kraja rata služio je u odeljenju za popravke vozila.
LAMBORGINI TRAKTORI
Posle rata vratio se u
rodno mesto gde je u svojoj maloj garaži popravljao automobile i motocikle za
lokalno stanovništvo, a od ratnih viškova je počeo sastavljati traktore. Njegova
prva veća biznis ideja bila je da kupuje viškove vojne opreme i da ih
transformiše u traktore, za kojima je postojala velika potražnja, s obzirom da
se u toj oblasti značajan broj stanovnika bavio poljoprivredom. Na početku, od
odbačenih vojnih vozila, Lamborgini je u proseku pravio jedan traktor mesečno.
Njegov biznis uskoro je postao izuzetno popularan.
BOGATSTVO
Zbog velike potražnje i
kvaliteta traktora posao mu je išao dobro i ubrzo se preselio u veću radionicu.
U to vreme počeo je preradjivati Fiatova vozila za auto trke. U
preradjenom Fiat Topolinu i sam Ferućio je nastupio 1948. godine
u poznatoj trci Mille Miglia. 1949.godine Lamborgini je počeo proizvoditi
traktore bez korišćenja ratnih ostataka. Do sredine 1950-tih, Lamborginijeva
kompanija za proizvodnju traktora je postala jedan od najvećih proizvodjača
poljoprivredne opreme u zemlji. Uskoro su traktori Lamborghini postali najbolji
u Italiji. Obogativši se na traktorima Ferućio je osnovao drugu kompaniju za
instalaciju gasa za grejanje i klima-uredjaja. Lamborgini je postao jedan od
najbogatijih ljudi u Italiji.
KOLEKCIJA AUTOMOBILA
Lamborgini je bio i sakupljač
sportskih automobila. Zahvaljujući dobrom poslovanju njegovih kompanija imao je
mogućnost da u svojoj kolekciji ima nekoliko skupocenih automobila, Alfa
Romeo, Lanča, Mazerati, Mercedes, Jaguar i Ferrari.
FERARI AUTOMOBILI
Prvi Ferari koji je
kupio bio je 250 GT iz 1958. a zatim je kupio još nekoliko automobila marke Ferari.
Lamborgini je bio sklon Ferariju, ali je smatrao da je previše glasan i grub da
bude pravi putnički automobil, smatrajući ih samo automobilima za trku.
ENZO FERARI
Nakon
brojnih problema sa svojim Ferarijem, primetio je da kvačila njegovih traktora koriste neke iste delove,
istog proizvodjača kao i njegov Ferari. Ferućio Lamborgini odlučuje da se žali Enzu
Ferariju. Nakon dugog čekanja da ga primi, Ferućio je Enzu prišao s kritikom da kvačila na Ferarijima imaju
problema s pouzdanošću slično kao i njegovi traktori i uz to mu dao
mnogo predloga kako može da poboljša svoje automobile.
Enzo Ferari mu je na to odgovorio da "problem nije u automobilu, već u vozaču" i rekao mu da
umesto da se bavi ozbiljnim automobilima, bolje pazi na svoje traktore. Ferari
je uvredio Lamborginija rekavši mu da proizvodjač traktora nije kvalifikovan da
kritikuje Ferari, "Ti si možda
sposoban da voziš traktor, ali nikada nećeš moći da voziš Ferari".
Ferućio Lamborgini je
nakon ovog razgovora sam uklonio kvar na kvačilu Ferarija uz pomoć rezervnih
delova iz vlastitog skladišta. Nakon toga Ferari je radio besprekorno.
LAMBORGINI AUTOMOBILI
Reči Enza Ferarija
probudile su inat u srcu Lamborginija koji je tada odlučio da započne
proizvodnju automobila, sa ciljem da stvori savršeni automobil, odlučio je da
napravi automobil koji će biti "bolji Ferari od Ferarija".
Da bi ostvario ovaj
cilj, osnovao je svoju vlastitu kompaniju za proizvodnju automobila u blizini
kompanije Ferari i zaposlio dva bivša radnika u Ferariju Gianpaolo Dallaru i
Boba Wallaca da mu razviju automobil. Prvi automobil u proizvodnji bio je
model Lamborghini 350GT koji je bio u svemu nadmoćniji od Ferarija.
AUTO TRKE
Dok su ostali proizvodjači
koristili auto trke kako bi pokazali brzinu, pouzdanost i tehničku
superiornost svojih modela, Ferućio Lamborgini je jasno rekao da njegova
kompanija neće učestvovati u trkama. To je uzrokovalo dosta napetosti izmedju
njega i njegovih inženjera iz Ferrarija koji su bili veliki entuzijasti za trke.
Nekolicina njih počela je samostalno u svoje slobodno vreme raditi na trkaćem
modelu sa motorom smeštenim između osovina. Kada je Lamborgini to otkrio,
dopustio je nastavak razvoja modela, ali je insistirao da se ne napravi verzija
za trkanje. Projekat je kasnije evoluirao u Miuru, legendarni model koji je
započeo sa običajem ugradnje motora između prednje i zadnje osovine za sportske
automobile.
BIK KAO SIMBOL KOMPANIJE
Za simbol kompanije uzet
je bik, horoskopski znak Lamborginija. Miura model je
dobio ime prema poznatom treneru bikova za borbu don Eduarda
Miure. Islero model je nazvan prema imenu bika (treniranog od strane
don Eduardo Miura. Poslednji model Lamborginija koji je predstavljen za vreme
dok je na čelu kompanije bio Ferućio imao je naziv Countach, jedini koji
nije imao veze s borbama bikova. Kasniji vlasnici vratili su se tradiciji davanja
imena vezano uz borbe bikova.
SKROMNOST
Ferućio Lamborgini je bio veoma vredan i skorman čovek. Jednom prilikom
je izjavio da on zapravo nikada ništa nije izumeo, već je kopirao rad drugih i
unapredjivao njihove ideje. Te je na primer, koristio 12-cilindarske motore
Ferarija, poboljšavajući ih upotrebom dvostrukih bregastih osovina od 4-cilinadrskog
Alfa Romea. Medjutim njegov talenat i upornost nadmašile su sve dotadašnje proizvodjače automobila. On je uspeo da stvori ”savršeni automobil”, a marka
Lamborgini je i danas jedna od najprestižnijih marki automobila u svetu.
ZAKLJUČAK
Ova priča o upornosti, istarjnisti i inatu Ferućia Lamborginija nam pokazuje da je sve moguće, ne postoje granice. Ti možeš ostvariti šta god poželiš. Nikada ne potcenjuj sebe i svoj potencijal! Posle ove priče iz svog rečnika izbriši reči ”Ja to ne mogu…” jer TI MOŽEŠ SVE!
Hvala vam što ste izdvojili svoje vreme da pročitate još jedan post na mom blogu. Prijavite se na blog kako biste bili obavešteni kada objavim novi post!
Zapratite me na instagramu na timozesve, pišite mi u DM-u ukoliko vam je
potreban neki savet ili jednostavno prijatelj koji će vas saslušati i
posavetovati.
Takodje mi pišite u komentarima šta biste želeli da vidite na mom blogu!
PS Ne zaboravi da TI MOŽEŠ SVE!
Коментари
Постави коментар