LAMBORGINI AUTOMOBILI NASTALI IZ INATA? INSPIRATIVNA ŽIVOTNA PRIČA: FERUĆIO LAMBORGINI

Dobrodošli na blog timozesve!

Verovatno ste svi čuli za automobile marke Lamborgini, ali da li znate priču o nastanku ove prestižne marke i ko je i kada osnovao kompaniju? Ovo je priča o čoveku koji je iz inata stvorio najbolje automobile na svetu!

FERUĆIO LAMBORGINI

Ferućio Lamborgini (Ferruccio Elio Arturo Lamborghini) je osnivač kompanije Automobili Lamborghini, poznatoj po proizvodnji automobila i traktora.

Rodjen je u malom selu Renazzo, u provinciji Ferrara, pokrajina Emilia-Romagna u Italiji. Roditelji su mu bili poljoprivrednici. Ljubav prema mašinama se rodila još u ranom detinjstvu kada gotovo nije izlazio iz očeve garaže. Za vreme II svetskog rata služio je kao mehaničar u vazduhoplovnim snagama, kada je i postao poznat po svojim sposobnostima mehaničke improvizacije i popravljanja motora. 1944. godine zarobile su ga britanske snage, primetivši njegov talenat do kraja rata služio je u odeljenju za popravke vozila.

LAMBORGINI TRAKTORI

Posle rata vratio se u rodno mesto gde je u svojoj maloj garaži popravljao automobile i motocikle za lokalno stanovništvo, a od ratnih viškova je počeo sastavljati traktore. Njegova prva veća biznis ideja bila je da kupuje viškove vojne opreme i da ih transformiše u traktore, za kojima je postojala velika potražnja, s obzirom da se u toj oblasti značajan broj stanovnika bavio poljoprivredom. Na početku, od odbačenih vojnih vozila, Lamborgini je u proseku pravio jedan traktor mesečno. Njegov biznis uskoro je postao izuzetno popularan.

BOGATSTVO

Zbog velike potražnje i kvaliteta traktora posao mu je išao dobro i ubrzo se preselio u veću radionicu. U to vreme počeo je preradjivati Fiatova vozila za auto trke. U preradjenom Fiat Topolinu i sam Ferućio je nastupio 1948. godine u poznatoj trci Mille Miglia. 1949.godine Lamborgini je počeo proizvoditi traktore bez korišćenja ratnih ostataka. Do sredine 1950-tih, Lamborginijeva kompanija za proizvodnju traktora je postala jedan od najvećih proizvodjača poljoprivredne opreme u zemlji. Uskoro su traktori Lamborghini postali najbolji u Italiji. Obogativši se na traktorima Ferućio je osnovao drugu kompaniju za instalaciju gasa za grejanje i klima-uredjaja. Lamborgini je postao jedan od najbogatijih ljudi u Italiji.

KOLEKCIJA AUTOMOBILA

Lamborgini je bio i sakupljač sportskih automobila. Zahvaljujući dobrom poslovanju njegovih kompanija imao je mogućnost da u svojoj kolekciji ima nekoliko skupocenih automobila, Alfa Romeo, Lanča, Mazerati, Mercedes, Jaguar i Ferrari.

FERARI AUTOMOBILI

Prvi Ferari koji je kupio bio je 250 GT iz 1958. a zatim je kupio još nekoliko automobila marke Ferari. Lamborgini je bio sklon Ferariju, ali je smatrao da je previše glasan i grub da bude pravi putnički automobil, smatrajući ih samo automobilima za trku.

ENZO FERARI

Nakon brojnih problema sa svojim Ferarijem, primetio je da kvačila njegovih traktora koriste neke iste delove, istog proizvodjača kao i njegov Ferari. Ferućio Lamborgini odlučuje da se žali Enzu Ferariju. Nakon dugog čekanja da ga primi, Ferućio je Enzu prišao s kritikom da kvačila na Ferarijima imaju problema s pouzdanošću slično kao i njegovi traktori i uz to mu dao mnogo predloga kako može da poboljša svoje automobile.

Enzo Ferari mu je na to odgovorio da "problem nije u automobilu, već u vozaču" i rekao mu da umesto da se bavi ozbiljnim automobilima, bolje pazi na svoje traktore. Ferari je uvredio Lamborginija rekavši mu da proizvodjač traktora nije kvalifikovan da kritikuje Ferari, "Ti si možda sposoban da voziš traktor, ali nikada nećeš moći da voziš Ferari".

Ferućio Lamborgini je nakon ovog razgovora sam uklonio kvar na kvačilu Ferarija uz pomoć rezervnih delova iz vlastitog skladišta. Nakon toga Ferari je radio besprekorno.

LAMBORGINI AUTOMOBILI

Reči Enza Ferarija probudile su inat u srcu Lamborginija koji je tada odlučio da započne proizvodnju automobila, sa ciljem da stvori savršeni automobil, odlučio je da napravi automobil koji će biti "bolji Ferari od Ferarija".

Da bi ostvario ovaj cilj, osnovao je svoju vlastitu kompaniju za proizvodnju automobila u blizini kompanije Ferari i zaposlio dva bivša radnika u Ferariju Gianpaolo Dallaru i Boba Wallaca da mu razviju automobil. Prvi automobil u proizvodnji bio je model Lamborghini 350GT koji je bio u svemu nadmoćniji od  Ferarija.

AUTO TRKE

Dok su ostali proizvodjači koristili auto trke kako bi pokazali brzinu, pouzdanost i tehničku superiornost svojih modela, Ferućio Lamborgini je jasno rekao da njegova kompanija neće učestvovati u trkama. To je uzrokovalo dosta napetosti izmedju njega i njegovih inženjera iz Ferrarija koji su bili veliki entuzijasti za trke. Nekolicina njih počela je samostalno u svoje slobodno vreme raditi na trkaćem modelu sa motorom smeštenim između osovina. Kada je Lamborgini to otkrio, dopustio je nastavak razvoja modela, ali je insistirao da se ne napravi verzija za trkanje. Projekat je kasnije evoluirao u Miuru, legendarni model koji je započeo sa običajem ugradnje motora između prednje i zadnje osovine za sportske automobile.

BIK KAO SIMBOL KOMPANIJE

Za simbol kompanije uzet je bik, horoskopski znak Lamborginija. Miura model je dobio ime prema poznatom treneru bikova za borbu don Eduarda Miure. Islero model je nazvan prema imenu bika (treniranog od strane don Eduardo Miura. Poslednji model Lamborginija koji je predstavljen za vreme dok je na čelu kompanije bio Ferućio imao je naziv Countach, jedini koji nije imao veze s borbama bikova. Kasniji vlasnici vratili su se tradiciji davanja imena vezano uz borbe bikova.

SKROMNOST

Ferućio Lamborgini je bio veoma vredan i skorman čovek. Jednom prilikom je izjavio da on zapravo nikada ništa nije izumeo, već je kopirao rad drugih i unapredjivao njihove ideje. Te je na primer, koristio 12-cilindarske motore Ferarija, poboljšavajući ih upotrebom dvostrukih bregastih osovina od 4-cilinadrskog Alfa Romea. Medjutim njegov talenat i upornost nadmašile su sve dotadašnje proizvodjače automobila. On je uspeo da stvori ”savršeni automobil”, a marka Lamborgini je i danas jedna od najprestižnijih marki automobila u svetu.

ZAKLJUČAK

Ova priča o upornosti, istarjnisti i inatu Ferućia Lamborginija nam pokazuje da je sve moguće, ne postoje granice. Ti možeš ostvariti šta god poželiš. Nikada ne potcenjuj sebe i svoj potencijal! Posle ove priče iz svog rečnika izbriši reči ”Ja to ne mogu…” jer TI MOŽEŠ SVE!

Hvala vam što ste izdvojili svoje vreme da pročitate još jedan post na mom blogu. Prijavite se na blog kako biste bili obavešteni kada objavim novi post!

Zapratite me na instagramu na timozesve, pišite mi u DM-u ukoliko vam je potreban neki savet ili jednostavno prijatelj koji će vas saslušati i posavetovati.
Takodje mi pišite u komentarima šta biste želeli da vidite na mom blogu!

PS Ne zaboravi da TI MOŽEŠ SVE!

Коментари